9 Temmuz 2017 Pazar

Alman tipi yıl sonu müsameresi

Geçen hafta bizim yavrunun yıl sonu müsameresi vardı. İlk defa böyle bir yıl sonu müsameresi deneyimlediğim için ve genel anlamda çocukların sirk maymunu gibi sahne sanatlarının yakından uzaktan akrabası olmayan gösterilerde oynatılmasına uyuz olduğum için (hayır yanılıyorsunuz hiç bir gösteride premses olamamış kız kurusunun kıskançlığı değil, bilakis fazlasıyla başrollerde bulunmuş ve her sefer öncesinde midesi bulanıp kusmuş bir zavallı performans anksiyeteli çocuk olduğum için) karışık duygular içindeyim ve en iyisi yazayım, bir yerde dursun dedim. Alman tipi müsamere nasıl olur, buyrun okuyun..

Olaya baştan ayılamadım ben çünkü 4 hafta önceden çizilip kesilip boyanıp elime tutuşturulan davetiyede "yaz festivalimize bekliyoruz" yazıyordu ve ben de bir önceki "Mayıs Dansı" gibi birşey olacak diye düşünüp atmıştım davetiyeyi bir kenara. Fakat gün yaklaştıkça Maya tuhaf tuhaf davranışlar içine girmeye başladı, kendi kendine fısır fısır birşeyler söylerken göz göze geliyoruz "yaaaaağ bakmasanaaa" falan diyor, ayrıca öğretmeninden kesin talimat almış "kızım napıcaksınız yaz festivalinde?" diyene "söylemem sürpriiiz" diyor! 3-4 yaşlarındaki çocuklara tam 1 ay sır tutturdular bu Aleman mürebbiyeler yahu, nedir bu işin sırrı bilemiyorum çünkü ben denesem ağzında bakla 1 saniye bile ıslanmıyor! Aleman mürebbiye acaip bişey..

Neyse hakikaten sürpriz oldu, tek bildiğimiz çocuğumuzun şort ve tshirt giymesi gerektiği ve benim de köfte ile mozarella ve domates tabakları hazırlamam gerektiği (tabii o kadar da keko değilim, en azından konseptin bayraklı dağlı tepeli bişeyler olduğunu gidiş gelişte gördüklerimden anlayabildim ve köfteleri hamburger gibi lanse edip üstlerine de Maya'yla bayrak boyama dikme eylemine girdim hatta Maya "ama bizim bayrağımız vaaaar" diyip dehşetle ağzını eliyle kapadı daha fazla kaçırmamak için, ona da gül gül gül) Ama yine de cebren ve hile ile de olsa edinebildiğim tüm noktaları birleştiriyorum birleştiriyorum, bişey çıkmıyor, hakikaten merakla ve heyecanla (biraz da bizim cadı acaba performe edebilecek mi kaygısıyla) gittik..

Müsamerenin bu seneki konusu "Dünya Seyahati"ymiş ve her üç grup da kendi öğretmenleriyle piyes hazırlamışlar. Bizimkiler 3 ülke yaptılar, bizim kız İsviçre grubunda baş rolü kapmış (anası kılıklı ama kusmadı hatta bir duygu kırıntısı bile göstermeden görevini mükemmel şekilde icra etti, babası kılıklı). İşte bu yanda dağlara tırmanan özgür kız rollerinde Mayağnım, ay evet çok şirin.. O gizli gizli söylediği şarkı da "biz dünya çocuklarıyız lay lay lom" diye birşey çıktı, bizimkisi güzel ezberlemiş, hatta tüm çocuklar o kadar aşırı mükemmellerdi ki, bi an yüksek ve sert bir ses içimden DOYÇTEKNİĞK diye bağırayazdı. Fakat sanırım siz de anne baba olarak aynı kafayla "oha ya ben nası mükemmel bi çocuk yaratmışım" hissiyatı yaşıyorsunuzdur, sanırım müsamerede anne babalara pembe gözlük dağıtılıyor. Tabii sahnede olmayıp kusmadan kusmadan izleyen konumunda olmak da güzel bir his.. Bir an "yaşasın müsamereler" diye de düşünmedim değil..

Yani yine bir "anne olduktan sonra tükürdüğünü yalamak" durumuyla karşı karşıya kalmış bulunuyorum. Bu konudaki hislerim iyice karıştı. Bir yanım hala "ay yazık ya maymunlara" derken (bakınız yanda inek kostümlü arkadaşı "sağan" Bavyera kostümlü arkadaş) öbür yanım "mürvetini göremeyceğsek niye çocuk yaptık" diyor, öbür yanım (kaç yanım var ayol benim?) "aman işte kendileri de eğleniyor gibi gözüküyorlar, oyun oynar gibilet işte, o zaman sorun yok" diye omzumu pışpışlıyor. Tuhaf hisler..

Burdaki müsamereler hakikaten bir de çok imece sistemi, okulun bahçesinde yapılıyor, tüm dekor, süslemeler çocuklar ve öğretmenler tarafından hazırlanıyor, sonra velilerin getirdiği yemekler peçete üstünde yeniyor, orda da küçük kardeşler koşturuyor falan. Şimdiki durumu bilemeyeceğim ama bizim müsamereler böyle yazılı sözlü sınav falan gibi olurdu, özel yer kiralanırdı, herkese ezberlemeli falan bi rol biçilirdi ya da bedensel anlamda kuzey koreli çocuklar gibi bir performans beklenirdi, e o da beni çok gererdi. Bu ne bileyim bahçede toplandık iki kıvırttık falan gibi bişey oldu.

Finali de annebabasız yaptılar ama biz de çit arkasından gizli gizli izledik tabii..

Böyle hep birlikte anaokulunun arkasındaki çimenliğe yayılıp renkli renkli balonlar uçurdular gökyüzüne doğru, ipine de isimlerini ve okulun adresini yazmışlar, balonu konduğu yerde bulan olursa geri yazacakmış, "balonunuz Alpleri aştı, İtalya'da tatilde" falan diye... Hadi bakalım.. Komedi..

20 yorum:

  1. surat 5 karış sahnede gösteri yapan çocuk görünce, bellerim ağrıyor. kreşten gelen videolarda, toplu şovlarda filan bir kez bile olayın içinde bulunan bir doğu ve benzeri çocuğu ben şahsen göremedim.

    bunlar aşırı kişisel gözlemlerim.

    havaya uçurulan balonların hikayesi çok datlı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burda böyle tuhaf bir huy var, düğün mezuniyet falan hep havaya balon uçurularak kutlanıyor.. Yullar önce özel bloğumda uzaya uçan balon diye bir yazı yazmıştım, bu balonların gidip emekliliklerini yaşadıkları balon dolu bir gezegen hayal etmiştim :,)))

      Sil
  2. Türkiye'de herkes aynı şeyden şikayetçi ama sonuç hep zevk almadan ortada robot gibi dolanan çocuklar. Çocuklar El emeği basit ama kendi ürünü bişey yapsa sevinecek değer verecek anne baba da var ama başka bir kısım da "bu ne bee, ne basit hiç bişey yapmıyor bu öğretmen" der(öğretmen!!). Almanya'da kaldığım bir kaç ay oğlum kaldığımız yurdun kreşine gitmişti kısa bir süre misafir olarak. Karma yaş bir kreşti, bir yanda emekleyenler, Yeni yürüyenler, diğer yanda abiler ablalar filan. Orada çok gözlemledim çocuk, veli ve öğretmenleri. Senin de hep yazdığın gibi yaz kış dışarı çıkıyorlar mutlaka, bahçede hafif eğimli bir tepeciğe doğru çıkan iki yaş civarı bir çocuğun arkasından öğretmen atlamıyor "sen burdan nasıl yürüyeceksin?!" diye, ya da merdivenden çıkıp inmeye çalışan bebeleri gözlemliyor, yapmalarına izin veriyorlar. Ara öğün zamanı trolleyle meyve ve meyve suları geliyor, isteyen alıyor, bebeler emekleyerek biberonunu alıp içip, yere sürüp geri bırakıyordu. Yıl sonu gösterileri de mayalarınki gibi el emeği göz nuruydu. Sirk/karnaval temalı çok tatlı bi gösteri yaptılar. Bahçeye cimnastik minderlerini koyup ortada yuvarlak bi sahne yaptılar. Bi çocuk sunucuydu, birkaçı(rol almak istemeyen) teknik ekip. Bir kaç kutuyu boyamışlar, içinden müzikle çıkan yılan çocuklar , güreşen stark man lar, cimnastikçi çocuklar, dansçılar filan çok basit, maddi olarak aileye masrafsız, herkesin çok eğlendiği bi gösteri yaptılar. Bunun yeteceğini veliye, öğretmene, okul yönetimine anlatamıyorsun burda. O öğretmen koşup o bebeğin elinden tutup merdivenden çıkarmadığı için " buradaki öğretmenler çok ilgisiz yaa" derler. Öğretmenler, çocuklar koşup terleyip hasta olmasın, sınıfa geldiklerinde kıyafetlerini değiştirme işi olmasın diye dışarı çıkarmazlar. Bu durum çoğu devlet oklunda da özel kreşte de böyle. Burada en çok üzüldüğüm şey bu eğitim sistemiyle çocukların potansiyelini öldürmeleri, neşesini soldurmaları :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sorma burda öğretmene acaip saygı var, onun gözüne girmek için çocukların atmadığı takla kalmıyor, benden önce onun ne tepki vereceğini soruyor bazen ve bu benim hoşuma gidiyor. Bizde anaokulu öğretmeni bakıcı gibi algılanıyor halbuki çocuğun ömür boyu kazanacağı değerlerin temelini atan öğretmendir bana göre.. O nedenle de evet öğretmen performans göstersin beklentisi bizde çok fazla ama burada çocuğumuz acaba öğretmenin değerlerine uygun mu, acaba uyum var mı sevgi var mı onlar çok önemli..
      Ya ben de çok enteresan buluyorum, bu terleme ve hasta olma olayı nedir, benim ikisi de doktor anne babam buna çok takılmışlar devamlı çocukların üstünü değiştirmeye çalışıyorlar, babam ter bezi falan da önerdi :)))) Bu alman çocukları ter bezi falan olmadan nasıl hayatta kalıyor piki???

      Sil
  3. Burada da aynı tip yıl sonu müsamereleri :) Hatta geçen sene kendi kıyafetlerini kendileri kartondan kesip yapıştırıp yapmışlardı ve gösteri anına dek haberim bile yoktu. Söylemedi sıpa :D Olay yeri okul bahçesi, imece usulü yeme*içme ve kardeşler de dediğin gibi ortalıkta koşturmaca...

    Biz de geçenlerde bir balon uçurduk öyle buradan. Ne ilginç adetler :D

    Tebrikler Maya'ya... Size de tabii. Sevgiler!

    YanıtlaSil
  4. Ben sevdim sizin gösteriyi.Türkiye de hele ki biraz verdiğin bir kreşe gönderiyorsan veliler resmen yıl sonunda cirque de soleil ile broadway karışımı bir gösteri bekliyor.En son yakın bir arkadaşım anaokuluyla kapıştı bu konuda 3 yaşında çocuklara 4 saatlik gösteri yapmışlar.Direk manyak mısın sizin olum diye gitti daldı anaokulu yönetimine valla....
    Ay bir gösteri altında 5-6 yasında kızlara göbeği açık oryantal falan yaptırıyorlar ya,o tam facia.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizimkisi 10dk*3 grup toplam 30dk sürdü :)))) yeme içme oyun kısmı ama 2 saat sürdü hatta şaşırdım çünkü alman çocukları 6da yatağa gider, bunlar hala 6.30da balon uçurtuyorlardı..
      Şimdi eşim türkiyede antalyadaki 5 yıldızlı otellere gidip mayayı da çocuk klübüne tam gün bırakıp 1 haftanın sonunda da performans izlemeyi düşünüyor hahahahhaah tam bulduk

      Sil
  5. Bu arada 2. cümle eksik olmuş 'biraz para verdiğin' demek istemiştim :)

    YanıtlaSil
  6. Türkiye'deki arkadaşlarımın sosyal medya hesaplarından gördüklerime
    "O kostümlere sahnelere dekorlara acayip paralar harcanıyordur haaağ" demeden geçemiyorum :)

    Terzi elinden çıkma bir örnek şıkır şıkır kıyafetler (1 kez giyilip atılacak, hadi olur da bir partide düğünde falan denk gelirse Max 2 kere giy) dediğin gibi mekan kiralama,Prof fotoğraf Çekimi, bangır bangır ses sisteminden dekora ıvır zıvır... İsrafın dibi!

    Çocukların strese sokulması maymun edilmesi konusunda kişisel eleştirim yok. Veli'ler pek bir gururlu, pek bir memnun... İzlerken tüylerimiz diken diken oldu ağladık diyenler mi ararsın gururdan kabardık diyenler mi :))) Eh, bu hisleri yaşıyorlarsa bana laf düşmez. Sadece işin maddi boyutunu aşırı gereksiz bulmaktayım.

    Bizde de her sene sonu gösteri oluyor. Kreşin spor salonunda icra ediliyor. Kostüm dekor, beleş bütçeli do it yourself'li:) Veli'ler yere çömüp izliyor (duygulanan yok askdkfkg) 10-15 dk lık bir sunum zaten. Her çocuğun 1-2 repliği oluyor. 1-2 de şarkı söylüyorlar. Basit bir şey. akabinde bahçede parti! Partinin de her sene bir teması (bilim, doğa, elementler vs) ve veli-çocuk oyunları oluyor. Hatta bizde ev yapımı yiyecek de getirilmiyor. Bir liste asıyorlar (ekmek, sosis, meyve sebze içecek, ekmeğin üstüne sürmelik krem peynir, kraker vs) o listede herkes getirmek istediğine adını yazıp tik atıyor. Çok sade ama keyifli geçiyor.

    Öğrendiğimde şaşırmıştım, burada kreş öğretmenliği bölümünde enstruman çalma, biçki-dikiş falan gibi dersler de varmış. Yani bunları bilmek zorundasın! Bu sebepten Canlı müzikleri öğretmenler yapıyor, artık kumaştan kostümleri (kuyruk muyruk fırfır gibi işte kıyafetlere basit eklemeler) öğretmenler dikiyor. Onun dışında dekor olarak boyanacak şeyleri çocuklar yamuk yumuk boyuyor :)) ama öyle pullu payetli papyonlu assolist kostümü gibi şeyler yerine 1000 kat tercih ederim bunları :D






    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kostum olayi enteresan, burda kostumleri onlar anaokulunun oyun kostumu kasasindan verdiler, inek falan ordan yani :)))

      Sil
  7. Ceren,eski yazılarını tarıyordum dün,postun birinde "kocanın bir kabusunda iki çocuklu olduğunuzu görüp,ter içinde uyandığını" yazmışsın:)))
    Çok tatlı acemiymişsin ilk zamanlar:)))
    Bak şimdi köşeye çekilir,kızının gösterisini izler oldun;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün ben de ikinci çocuğuma hamile olduğum kabusunu gördüm:ddd

      Sil
    2. Ilki gibi olsaydi o kabusu yasayacaktik, Allah halimize acidi bence.. Ilki gibi ben 10 cocuk buyuturdum, ikincide anladim :)))) Allah dusmanima bile kolikli cocuk vermesin..

      Sil
  8. Okuma bayramında sunucu oluşum aklıma geldi, annemin kuzenine pembe elbise diktirmiştik bir de hiç heyecan hatırlamıyorum drama kid olacağım o zamandan belliymiş :D Türkiye'deki çocuklarda aşağılanma ve stres yaratan abartılı mezuniyet şovlarını sevmiyorum ama kısa ve çocukların eğlenebileceği ve tüm sınıfın bir parçası olacağı skeçler neden olmasın? Harika bir anı materyali bence, bir de ben Maya'da inanılmaz bir tiyatrocu potansiyeli görüyorum uzman olduğumdan değil ama o da tam bir drama kuyin, tam bir yaratıcı sanatçı, ezberi de iyiyse tamamdır :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak premses olucam diyip duruyo hakkaten hic aklima gelmedi, zaten drama kralicesisin diye lafi yapistirsam ya!

      Sil
  9. Ne kadar tatlı ve samimi olmuş.Bizim kreşte bu tarz birşeyler yapıyor okulun sahibi katı gösterilere karşı ztn bu yaşta çocuklara günlerce çalıştırıp,performans kaygısı yaşatmayı gereksız buluyor zaten kreş ararken ilk sorduğum soruydu:) Benim velet zaten sıkıntılı gelemez kurallı şeylere.Tr de çoğu yer öyle olmasada bizimkinde yaz kış özellikle yağmur sonrası çamur için mutlaka dışarı çıkıyorlar.Kum parkı ve çim bahçesi var zaten koruluğa açılıyor bahçe kapısı,hazır yiyecek ztn yasak ev yemeklerı güzel.Tabi ona göre bi fiyat ödüyoruz ama naapim evden çıkarıp baska bir daırenın içine tıkılsın istemedim.Bu arada o balon harıka olaymıs notlu falan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahane! Ama demissin ya ona gore fiyat oduyoruz diye, aslinda bi an dusundum, olmasi gereken ve dogal olan bu.. Yani gereksiz hizmet yok, bahcede cocuk oynatmak sonucta bedava, ev yemekleri genelde suslu puslu seylerden ucuz, montessori tipi egitim zaten en bedavasi ama buna ragmen nedense nirmal kresten daha pahali, halbuki en ucuzu olmasi lazim.. Bizim memlekette hersey ters :))))

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!